Gilera Bullit 1
Ram:Gilera Bullit, boxram, enkelsving, optimerad för israce
Motor:Gilera/Morini racemotor 6-speed Lc coold -92 =>
Setup:Gillardoni 74 cc nicasil, förgasare PWK 28mm, Avstämt Turbokitsystem, lite ++ ??
Övrigt: 16" hjul, El-start, 35W xenon, Enkelsving för snabba hjulbyten, 66kg
Mer info om motor på http://www.lem-motor.com/lem_ricambi_pdf/2008/6141_m_08.pdf
Gilera Bullit 2
Ram:Gilera Bullit optimerad för israce
Motor:Gilera/Morini racemotor 6-speed Lc coold -92 =>
Setup:Borrad Gilera original 90 cc portad stålfodrad, förgasare PWK 28mm, Avstämt egenbyggt system
Övrigt: 16" hjul, El-start, 35W xenon, Enkelsving för snabba hjulbyten, 67kg
Mer info om motor på http://www.lem-motor.com/lem_ricambi_pdf/2008/6141_m_08.pdf
Black Bull (Teamhistoriens början)
Ram: Egen byggd stel ram för 4-hjulingsbakdäck, 125:a gaffel, sidoförflyttad kedjeföring
Motor:Gilera Touring 4-speed från ~1980
Setup:Gilera trail 80cc nicasil, förgasare Mikuni 28mm
Övrigt: 28 cm brett bakhjul, tändsys Suzuki 250, 35W xenon, 72kg
Historia
Chefsmekanikern intresserades tidigt efter sekelskiftet men utan maskin. Det blev dock en blyg debut på Hosjöns is 2005 med en maskin som endast fick is under hjulen en gång och då utan framgång!
Idéer om byggen föddes och ett 28 cm brett bakhjul köptes, ett embryo till racmaskin släpades med till is-ringen men då som medåkare på EWO 2005.
2006 anslöt ”Masan” som tidigare i racehistorien kört ”Truck of the year”. Nu fick också teamet namnet Black Bull Racing och en logga dök också upp.
Kort säsong 2007 presterade Black Bull med sitt 28 cm bakdäck en säker seger i B-finalen men fick tyvärr ge upp i A-finalen pga ett trasigt motorfäste.
Till den islösa säsongen 2008 som inte blev något, stod 2 Gilera Bullits startklara och det är grunden till racermaskinerna som körs med idag. Det har varit flera gästande andreförare under åren och stundtals har det saknats en fast andreförare i teamet. Under 2012 har "FMS Phille" visat stort och gediget intresse och där med tagit plats som förare i teamet.
Gilera Bullit tillverkades och importerades till Sverige mellan 1990 och 1996 som 30 moped, strypt och spärrad V-låda.
Maskinerna updateras kontinuerligt och har slipats till och som bäst gett en 1:a placering race 2 2012!!